سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پرونده ی God of War series فصل6

بخش هشتم : تحلیل شخصیتی کریتوس

                                                                        
به راستی کریتوس یک قهرمان است یا ضد قهرمان ؟؟ این اولین سوالی است که در برخورد با شخصیت کریتوس به ذهنمان می رسد. در وجود او هیچ یک از خصلت های یک قهرمان مانند از خود گذشتگی ، حفظ جان مردم بی گناه یا تلاش برای ایجاد صلح و.... یافت نمی شود . مطمئنا در نگاه اول به شخصیت کریتوس چیزی جز یه مشت صفات پلید در او پیدا نمی کنیم . ولی با کمی تامل و بررسی بیشتر در دوران کودکی و شرایط بزرگ شدنش می توان به نتایج متفاوت تری دست یافت . کریتوس نیمه خدایی بود که در شرایطی نا مشروع از خدای خدایان زئوس و مادری فانی به نام شانِد متولد شد . در دوران کودکی خود از نبود پدر رنج می برد در حالی که حتی نام او را نمی دانست و مکررا مورد تمسخر مردم قرار می گرفت ، از نیروی فراتر از یک انسان برخوردار بود اما دلیل ان را نمی داست . هربار سراغ پدر خود را از مادرش می گرفت با جوابی مبهم و نامعلوم مواجه شد و تمامی این ها باعث بروز یک خشم درونی در وجود او شد ، کریتوس برای جبران این خشم راهی بهتر از پیوستن به ارتش و وارد میدان جنگ شدن پیدا نکرد . البته هیچ کدام از این دلایل ذکر شده نمی تواند عاملی مستقیم در پیدایش شخصیتی خشن و خونریز در کریتوس باشد بلکه عامل اصلی ذات درونی خود کریتوس است . هیچ گاه نباید این نکته را فراموش کرد که او فرزند زئوس بزرگترین خدای المپ است . به نظر شما اگر زئوس شخصیتی عاطفی ، مهربان و صلح طلب داشت هیچ گاه قادر به سلطنت بر المپ و دیگر خدایان می شد؟؟ مگر زئوس به خاطر اشتباه پدرش که یک تایتان بود انتقامش را از همه ی تایتانها نگرفت؟! مگر زئوس به خاطر دادن اتش المپ به مردم عادی در راه ابادانی پرمتئوس را به عذابی سخت گرفتار نکرد ؟! با توجه به مطرح کردن همچین سوالاتی در مورد زئوس می توان به راحتی دلایل بروز این صفات را در کریتوس یافت ، چرا که او هم پسر همین پدر است .

                                                                                                 ادامه ی مطلب

» نظر

پرونده ی God of War series فصل5

بخش ششم : معرفی غول ها یا Boss ها

God of War 1
Hydera : هایدرا اولین غولی است که شما با ان مبارزه میکنید ، او یک مار چند سر است و هم اندازه ی یک جزیره است . پوزئیدون برای صابت کردن حق حکمیت خود در دریا ها انها را برای از بین بردن ملوانان و کشتی ها می فرستد . برای از بین بردن هایدرا باید سر اصلی او را از بین برد تا سر های کوچکتر کاملا از بین روند.
Medusa : مدوزا ملکه ی نسلی از موجودات اسا طیری به نام Gragon ها است ، انها در کمک به اریس در گوشه و کنار شهر اتن به از بین بردن مردم و شهر مشغول هستند ، افرودیته یکی ار الهه ها نفرت بسیاری از مدوزا دارد به همین دلیل از کریتوس می خواهد مدوزا را از بین ببرد و از سر او برای از بین بردن دشمنان استفاده کند.
Pandora"s Guardian : این غول حدود 20 فوت قد دارد و به عنوان نگهبان قسمتی از مقبره پسر ، معمار معبد پاندورا که به هادس ارتباط دارد انجام وظیفه می کند. شکل ظاهری او مانند یک گاو است که زره ای بسیار محکم و چند لایه به تن دارد که او را از اصابت ضربه ها به تنش مصون نگه می دارد . کریتوس موفق می شود با شلیک گلوله های اتشین به سمت او لایه های زره ای او را از بین ببرد و او را نابود سازد.
Ares : فکر کنم اگر تا به این جای کار مقاله را کامل خوانده باشید دیگر نیازی به معرفی و توصیف اریس نباشد.
اریس اخرین نفری بود که کریتوس باید در gow1 با او مبارزه میکرد ، او مسبب مرگ خانوا ده ی کریتوس بود و کریتوس هم به دنبال انتقام از او . اریس یک زره ی اهنی قهوه ای داشت و از قدرت بسیار بالایی برخوردار بود ، نا سلامتی او خدای جنگ بود ، اما اتش انتقام کریتوس سرانجام اریس را هم در بر گرفت و از بین برد.
                                                                                              ادامه ی مطلب

» نظر

پرونده ی God of War series فصل4

بخش چهارم : معرفی شخصیت ها در God Of War 1.2

God Of War 1

Athena (اتنا) : اتنا شخصیتی بود که شما از ابتدایی ترین لحظات بازی در gow 1 با او اشنا شدید . اتنا خدای حکمت ، دانش و جنگ های مسالمت امیز بود ، وی دختر زئوس و خواهر اریس محسوب می شد. که در بازی کمک های فراوانی به کریتوس می کند
Ares (اریس) : اریس خدای جنگ ، پسر زئوس و برادر اتنا بود که علاقه شدیدی به جنگ و خون ریزی داشت ، او از کریتوس برای رسیدن به خواسته هایش استفاده می کند و مسوب اصلی مرگ خانواده کریتوس به شما میرود
Village oracle ( پیشگو یا اوراکل روستا ) : او پیشگوی روستایی بوده است که کریتوس به ان حمله می کند و سرانجام منجر به مرگ خانواده اش می شود . او مرگ خانواده کریتوس را به دست خودش پیش بینی می کرد و به او هشدار داده اما کریتوس توجهی نکرد و در پایان مورد نفرین پیشگو قرار گرفت و خاکستر همسر و فرزندش بر تنش هک شد . این پیشگو در نسخه اول بازی نقش راوی را هم ایفا می کرده است که احتمالا خود گایا بوده است .
Oracle of Athens (پیشگوی اتن) : به گفته ی اتنا او تنها کسی بود که میتوانست دروازه ارواح سرگردان برای کریتوس بگشاید و او را به جعبه پاندورا هدایت کند. کریتوس او را پیدا میکند ، از دست هارپی ها نجات می دهد و سرانجام دروازه را می گشاید . ولی در اخر که کریتوس عازم جنگ با اریس می شود جسد او را در خرابه های اتن پیدا می کند که توسط حملات اریس از بین رفته است .
Grave Digger ( حفار قبر ) : کریتوس او را قبل ار ورد به معبد پیشگوی اتن می یابد که در حال حفر یک قبر است و به کریتوس می گوید که این قبر را برای او حفر می کند و او به کمک خدایان نیاز مند است ، در پایان کریتوس توسط زنجیری که از این قبر پایین امده بود از عالم هادس می گریزد و دیداری مجدد با پیر مرد دارد که به کریتوس می گوید او نشانی از خدایان دارد . احتمال می رود این پیر مرد زئوس بوده باشد .
Body Burner (مامور سوزاندن) : کریتوس با او زمانی ملاقات می کند که وارد معبد پاندورا میشود ، این مرد خود نفرین شده است و مامور سوزاندن اجساد کسانی است که برای دست یافتن به جعبه پاندورا مرده اند ، انها را می سوزاند تا روح انها نیز از رسیدن افراد دیگر به جعبه جلوگیری کند . او کریتوس را از ورود به معبد منع می کند و به او هشدار می دهد سرنوشت او هم مرگ است . اما کریتوس بی توجه وارد معبد می شود .
Pathos vardes III : او به دستور خدایان معبد پاندورا را ساخته است و معمار ان محسوب می شود . در حال ساخت ان همسر و فرزند وی دیوانه شده اند و دست به خود کشی زده اند ، خود او پس ساخت این معبد به حالت جنون رسیده است و در معبد سرگردان است و همچنان برای ارام کردن ارواح درون معبد تلاش می کند. کریتوس و او در یک چیز مشترک هستند و ان هم از داست دادان خانواده شان در راه خدایان
Kratos Wife & daughter (همسر و فرزند کریتوس ) : یکی دیگر از شخصیت های موجود در gow 1 همسر و فرزند کریتوس بودند که توسط خود کریتوس یه قتل می رسند و در پایان اریس از انها به عنوان وسیله ای برای شکست کریتوس استفاده می کند.
                                                                                                                ادامه ی مطلب

» نظر

پرونده ی God of War series فصل3

بخش سوم : داستان قسمت دوم بازی

کریتوس کابوسی برای دیگر خدایان


اکنون کریتوس یکی از خدایان المپ محسوب می شد و این امر به مزاق دیگر خدایان چندان خوشایند نبود زیرا در هر حال کریتوس یک انسان بود که به این مقام نایل شده بود و همچنین اریس با خدایان دیگر خویشاوندی نزدیکی داشت که این امر در مورد کریتوس صدق نمی کرد . اما نکته ی دیگری که روابط بین خدایان و کریتوس را تیره ساخته بود شخصیت و حس قدرت طلبی وی بود و خدایان هم دقیقا از همین ویژگی شخصیتی کریتوس بیم داشتند چرا که او قبلا یکی از مهم و قدرتمند ترین خدایان یعنی خدای جنگ را از بین برده بود و انها از ترس وجود این احتمال که به سرنوشت اریس دچار شوند با کریتوس رابطه خوبی نداشتند .
همانطور که میدانید سرانجام خدایان نتوانستند تا کابوس های کریتوس را از بین ببرند برای همین کریتوس برای مشغول کردن ذهن خود و رهایی از این کابوس ها به تجملات افراطی و جنگ روی اورد چیزی که باعث دست به کار شدن خدایان برای از بین بردن کریتوس شد این امر بود که کریتوس با رهبری مجدد ارتش اسپارتا ، روستایی که اکنون به یک شهر تبدیل شده بود و با جانب داری کریتوس قدرت گرفته بود شروع به حمله و تسخیر دیگر شهرهای یونان کرد و این شرایط برای خدایان دوباره روز از نو روزی از نو محسوب می شد زیرا انها به همین دلیل بود که تصمیم به از بین بردن اریس گرفتند و اکنون شاهد تکرار این روند به دست کریتوس بودند اما نکته ی اساسی تفاوت بین کریتوس و اریس این بود که خدایان نمی توانستند برای از بین بردن اریس مستقیما عمل کنند زیرا او ذاتا یک خدا بود و قوانین این اجازه را به انها نمی داد به همین دلیل از کریتوس کمک گرفتند اما این امر در مورد کریتوس متفاوت تر بود زیرا او فقط مقام خدایی داشت و ذاتا یک خدا نبود به همین دلیل زئوس که رهبری خدایان را بر عهده داشت خود وارد عمل شد تا کریتوس را از بین ببرد در همین راستا سرانجام پس از حمله کریتوس به شهر Rhodes تصمیم گرفت تا نقشه خود را عملی سازد ، اما کریتوس نسبت به زمانی که اریس را از بین برده بود بسیار قدرتمند تر شده بود، اکنون دیگر یک انسان فانی نبود و حتی زئوس هم از روبرویی مستقیم با او حراس داشت بنابراین تصمیم گرفت به صورت غیر مستقیم و بسیار زیرکانه نقشه خود را عملی سازد .

                                                                                                             ادامه ی مطلب

» نظر

پرونده ی God of War series فصل2

بخش دوم : بیوگرافی کریتوس و داستان خدای جنگ 1


کریتوس فراتر از یک انسان ضعیفتر از یک خدا

کریتوس در یک دهکده کوچک به نام اسپارتا به دنیا امد و زندگی خود را از انجا اغاز کرد ، او به همراه مادر خود که شاند (shunned) نام داشت و برادر خود در این دهکده زندگی می کرد اما همیشه وجود این سوال در ذهنش که پدرش کیست و کجاست او را ازار می داد ، همچنین مردم دهکده هم به همین علت او و خانواده اش را مورد توهین و اذیت قرار می دادند و همین موضوع باعث بروز یک حس انتقام جویی و کینه توزی همیشگی از ابتدای کودکی کریتوس شده بود . کریتوس تصمیم گرفت تا با انجام تمرینات سخت و به کمک فیزیک و قدرت بدنی ذاتی که در وجودش نهفته بود به ارتش بپیوندد . او خیلی زود بزرگ شد و خود را از دیگر جوانان دهکده متمایز ساخت زیرا دارای بدنی ورزیده و تکنیک های رزمی منحصر به فردی بود اما بر عکس او برادرش فردی ضعیف و مریض بود و به همین علت به همراه مادرش به کوهستانهای اسپارتا فرستاده شد تا باقی عمر کوتاه خود را در ا نجا سپری کند.
کریتوس با اینکه دل خوشی از مردمان اسپارتا نداشت ولی به علت حس قدرت طلبی شخصی و خاطرات تلخ کودکی خویش، فرماندهی سپاهی 50 نفره را بر عهده گرفت و تمایلات سلطه طلبی خود را پشت افتخار افرینی برای اسپارتا پنهان کرد.
سپس کریتوس ازدواج کرد و صاحب یک فرزند دختر به نام calliope شد . همسر کریتوس تنها فردی بود که جرعت مخالفت با کارهای کریتوس را داشت و همیشه سعی می کرد تا کریتوس را از جنگیدن منصرف کند اما کریتوس تمامی این جنگ ها را به عنوان کسب افتخار برای اسپارتا توجیح می کرد در حالی که همسر او به روحیه قدرت طلبی کریتوس پی برده بود و همیشه به او یاداور می شد که تو این جنگ ها را برای خودت انجام می دهی نه افتخار اسپارتا.
سپاه اسپارتا با اینکه تنها از 50 نفر تشکیل شده بود اما با رهبری کریتوس فرمانده جوان ، قدرتمند و جویای نام خود روز به روز فتوحات بیشتری به دست می اورد ، نظم و تاکتیک خارق العاده اسپارتانها برای شکست هر لشگری کافی بود ، تاکتیک های رزمی کریتوس بسیار وحشیانه اما کارامد بود . پس از مدت کوتاهی نام اسپارتانها زبان زد همه شد و مردان و جوانان از همه جای یونان به سپاه کریتوس می پیوستند . اکنون دیگر هدف کریتوس چیزی فراتر از فتوحات برای اسپارتا بود ، او دیگر برای یونان می جنگید . کم کم همه باورشان شده بود که کریتوس چیزی فراتر از یک انسان است و هرگز شکست نخواهد خورد تا اینکه جنگ میان بربریان شرقی (قومی وحشی و صحرا نشین در شرق ) و سپاه کریتوس اغاز شد ، تعدا انها هزاران برابر اسپارتانها بود و حتی نظم و تاکتیک انها هم نمی توانست برتری انها نسبت به بربری ها محسوب شود به طوری که هر اسپارتان باید حداقل با 15 بربری می جنگید . افراد کریتوس به سرعت قتل عام شدند و از بین رفتند و تنها کریتوس ماند و هزاران سرباز بربری . کریتوس تا جایی که میتوانست بربریان را از بین برد به حدی که روی کوهی از اجساد دشمنان قرار گرفت اما در نهایت شکست خورد و به نزد فرمانده بربریان برده شد تا سرش را از تنش جدا کنند ، کریتوس که خود را شکست خورده و ناتوان می دید و لحظاتی بیشتر از عمرش باقی نمانده بود چاره ای نداشت جز اینکه از خدای جنگ ، اریس درخواست کمک کند . درست در لحظه ای که فرمانده بربریان می رفت که سر کریتوس را از بدنش جدا کند ،کریتوس اریس را صدا میزند و می گوید : اریس دشمنان مرا ازبین ببر تا زندگی من متعلق به تو شود . اریس که مدت ها به دنبال یک وسیله برای رسیدن به اهدافش بود اکنون ان را پیدا کرده بود و او کسی نبود جز کریتوس ، ناگهان اسمان گسسته شد و خدای جنگ از کوه المپوس ظهور کرد و Blades of Chaos (شمشیر های اشوب ) که درپست ترین نقاط جهنم ساخته شده بودند و متصل به دو زنجیر بلند بودند توسط دو هارپی (پرنده های انسان نما که جنسیت مونث دارند) به دستان کریتوس داغ کرد تا نشانه ای باشد از بندگی کریتوس برای اریس ، کریتوس هم توسط این دو شمشیر سر از تن فرمانده بربریان جدا کرد و اریس هم توسط قدرت خدایی خود باقی دشمنان کریتوس را از بین برد.
اریس مبتنی بر خدای جنگ بودنش مدت ها بود که قصد افروختن اتش جنگ در تمامی شهرهای یونان را داشت اما با توجه به قوانینی که زئوس وضع کرده بود نمی توانست مستقیم وارد عمل شود و باید از یک واسطه برای پیشبرد اهدافش استفاده می کرد و بهترین کسی که می توانست برای اریس این نقش را ایفا کند کریتوس بود.
ادامه ی مطلب

» نظر

پرونده ی God of War series (از اغاز تا پایان) فصل1

مقدمه

سلام خدمت تمامی دوستان و عزیزانی که این مقاله را مطالعه میکنند ، امیدوارم تا پایان با من همراه باشید و نهایت لذت و استفاده را از ان ببرید.
بنا به میل و علاقه شخصی که نسبت به سری God Of War دارم تصمیم گرفتم مقاله یا به عبارتی صحیح تر تاریخچه ای بزرگ و جامع (کامل ترین و بزرگترین مقاله) از این بازی تقدیم به همه ی گیمرها ، مخصوصا علاقمندان به این بازی و تا حدودی به عزیزانی که علاقمند به افسانه ها و اساطیر کهن هستند کنم .
در این مقاله سعی شده است تا جایی که می شود به داستان ، بیوگرافی شخصیت ها و معرفی خدایان و الهه ها مسائل جانبی موجود در بازی GOW 1.2 و یونان باستان پرداخته شود و در ادامه تحلیل شخصیتی کریتوس و یک نقد از GOW3 . باشد که شما عزیزان پس از خواندن این مقاله اطلاعاتی کامل و جامع را در زمینه های ذکر شده کسب نمایید .

با من همراه باشید.
  ادامه ی مطلب

» نظر

نقدپیش از انتشارAssassin's Creed:Brotherhood


Previously on Assassin"s Creed I
II . . .
فساد ، سرکوب ، خفقان ، بی بند و باری و ... همگی صفات دوران رنسانس بود که در بسیاری از کشور های غربی بیداد می کرد. آزادی بیانی وجود نداشت. در هر حال و در هر شرایطی هستی ، فقط زندگی کن. کنجکاوی و حرف زدن بیش از حد عاقبتی بهتر از عاقبت Giovanni Auditore و خانواده اش نخواهد داشت. اما . . . نه ، شاید از دل این خفقان قهرمانی بیدار شود و تیری باشد بر قلب آن.
Ezio Auditore da Firenze. نامی آشنا. همان قهرمانی که از او سخن گفتیم. پس از ماجراهای ACII و موفقیت او در از بین بردن برخی عاملان قتل پدرش و پیوستن به گروه Assassins ، این بار او به سراغ Rome رفته است. مهم ترین شهر ایتالیا. در شماره دوم ملاقاتی کوتاه از Rome داشتیم. هر چند چهره گسترده ای از Rome ندیدیم و تجربه پرسه زدن در کوچه ها و میدان های آن را نداشتیم ، اما همان کافی بود تا تیم مونترال به فکر ساخت یه AC دیگر در آن شهر بیافتد. فروش و موفقیت نسخه دوم هم عامل مهمی بود که باعث شد یوبی سافت برای این کار مصمم تر شود.

ادامه ی مطلب...

» نظر

دانلود اهنگAssassin's Creed II OS


Assassin"s Creed II OST
MegaUpload Part 1
MegaUpload Part 2
MediaFire


» نظر
<      1   2   3   4   5   >>   >